Sindromul “Build it and they will come” este unul des intalnit in mediul de afaceri din Romania. Vorbeam zilele trecute cu un potential antreprenor care imi prezenta ideea lui de afaceri. Imi pictase o intreaga capodopera, un vis superb, bine visat, nu gandit, nu testat, nu evaluat.
“Am deja totul pus la punct. Varul meu Nicu le are cu site-urile, adica stie meserie, sunt sigur de el si zice ca ma ajuta. Apoi am pe unu’ care face carti de vizita de ramai mut si mai stie si putin web design, da’ oricum, ma ocup si eu de asta, nu e problema, ca nu e cine stie ce. Am o carte groasa si doar nu o fi NASA. Sa nu mai zic ca stiu si pe unu’ care a zis ca stie un prieten care a terminat acum marketing-ul si ma promoveaza ca la carte, imi face si brand. Oricum, vreau sa ma dezvolt treptat, vad din mers ce imi mai trebuie si oricum vor fi clienti buluc.”
Acestea sunt simptomele sindromului “Build it and they will come” si lipiturile cu … speranta. Noi punem magazinul la rascruce de drumuri si stai sa vezi cum vin clientii singuri singurei. Nu e nevoie de promovare. Un produs, la urma urmei, daca este super tare, se va vinde singur.
Deseori se intampla sa dam peste afaceri care uita ca trebuie sa se promoveze cu multa pregnanta pentru a ajunge sub ochii consumatorilor lor ideali. Audienta-tinta nu va depune mare efort sa dea de voi daca voi nu v-ati proiectat deja un brand atat de bine pus la punct pentru a atrage interes atat de mare. Si pentru a va consolida un brand atat de solid, e nevoie de promovare si ajungem in acelasi punct.
Per total, romanii au nevoie de mult pragmatism pentru a reusi in afaceri, in cariere, in viata lor profesionala. Trebuie sa fim realisti si sa punem la punct toate aspectele care ne vor decide succesul. Restul e lipitura care se desprinde la prima adiere de vant.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu