miercuri, 2 noiembrie 2011

Propriul meu plan de afaceri - Implementarea planului de afaceri



Dupa tot efortul de planificare,in care ati definit si redefinit obiective si strategii, ati ajuns la un punct la care stiti ce se poate realiza si ce trebuie facut. Acum este momentul sa puneti la punct un sistem de implementare a tuturor strategiilor definite.

Trebuie sa aratati cum planificarea realizata va fi pusa in practica, in mod efectiv. Pentru aceasta, este nevoie sa definiti planurile de actiune, modul de verificare a indeplinirii planificarii si procedurile de modificare si actualizare a planului de afaceri.

Planurile de actiune
Cu ajutorul planului de actiune, construit pe baza diverselor strategii definite in planul de afaceri, veti putea da instructiuni clare persoanelor care se vor ocupa de punerea in practica a acestora.  

Fiecare angajat trebuie sa stie ce responsabilitati are si care este programul de lucru. Cand firma se va dezvolta si va avea mai multi angajati, va trebui, cel mai probabil, sa va organizati firma in departamente (marketing, productie, resurse umane etc.). In acel moment, solutia ideala va fi sa construiti mai multe planuri de actiune, specifice fiecaruia.

Planurile de actiune sunt cele care fac legatura intre ceea ce s-a previzionat si activitatile concrete din cadrul firmei. Ele sunt practice harta detaliala a modului cum se va ajunge efectiv la destinatia dorita si fac legatura intre dorinta si fapta. De aceea, importanta planurilor de actiune este cruciala. Fara ele, planul de afaceri ramane doar un ghid interesant despre ceea ce doreste firma sa realizeze, nedevenind instrumentul de lucru valoros care ar trebui sa fie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu